![]() |
Metamodel: Interaction Uses |
Použití interakce (třída InteractionUse) je typ fragmentu, který umožní zavolat (použít) jinou interakci. Můžete si to představit jako zavolání nějakého podprogramu (funkce, metody…).
Použití interakce má množinu skutečných bran (actual gate), jimž musí odpovídat formální brány volající (užívající) interakce. Tato podmínka je splněna při stejném pojmenování bran.
Použití interakce musí zahrnovat všechny životní čáry interakce, které (ty čáry) reprezentují stejné vlastnosti (properties) jako čáry života uvnitř odkazované interakce.
Notace: použití interakce se zobrazuje jako fragment s operandem ref. Syntaxe je následující:
<name> ::=[<attribute-name> ‘=’ ] [<collaboration-use> ‘.’] <interaction-name> [‘(‘ <io-argument> [‘,’ <io-oargument>]* ‘)’] [‘:’ <return-value>]
Přičemž
<io-argument> ::= <in-argument> | ‘out’ <out-argument>
- Název atributu (attribute-name) je atribut jedné ze zahrnutých čar života.
- Spolupráce (collaboration-use) nás na této úrovni znalostí UML nezajímá.
- Syntaxi vstupních a výstupních parametrů (io-arguments) již znáte z předchozí úrovně zkoušky (viz třída Message).
Na příkladu vidíte použití interakce Zaplacení, které se týká jak zákazníka (který peníze vyplázne), tak i eShopu, který pak např. na základě potvrzené platby nechá zboží zaslat na zákazníkem uvedenou adresu.
![]() |
Příklad použití interakce |
Další příklad již ukazuje použití parametrů a atributu. Při použití interakce se použijí parametry Heslo a Uživatelské jméno, interakce vrátí uživatele, který se následně přiřadí do atributu uživatel čáry života app.
![]() |
Příklad použití interakce s parametry |
Další, ještě podrobnější příklad i s parametry v rámci interakce je uveden ve standardu přímo u popisu třídy InteractionUse (pro UML verzi 2.4.1 je to obrázek 14.18 na straně 503 nazvaný InteractionUse with value return). Doporučuji prozkoumat, ale pro zvládnutí zkoušky to nutné není.
Žádné komentáře:
Okomentovat