Zkouška úrovně Fundamental
2.2.2.1: Element
2.2.2.2: Zde přímo viz daná podkapitola.
2.2.2.3: Ano. Viz násobnost 1..* u vztahu mezi DirectedRelationship a Element.
2.2.2.4: Bez pochyb ano.
2.2.3.1: Libovolný PackageableElement a jeho potomek, který je v nějakém jiném balíku. Poznámka: opravdu musí být v nějakém balíku?
2.2.3.2: Ne, pouze pro ElementImport.
2.2.3.3: Private import nedovolí jiným jmenným prostorům importovat privátně importované. Public import ano. Jinými slovy privátní import není transitivní operace (tj. pokud A importuje B a B privátně importuje C, pak v A nejsou prvky z C vidět. Pokud by import C do B byl veřejný, pak by A prvky z C vidělo).
2.2.4.1 Atribut, parametr (Parameter), LiteralInteger…
2.2.4.2 Jednoduchý datový typ (DataType), třída (Class), asociace (Association).
2.2.5.1: Interval definovaný minimem a maximem.
2.2.5.2: Násobnost je interval povolených kardinalit (viz kapitola ……).
2.2.6.1: Jde o výraz, který je zaznamenán v nějakém konkrétním jazyce. Jde o třídu OpaqueExpression.
2.2.6.2: Stromovou strukturu (návrhový vzor Kompozice) výrazu.
2.2.7.1: V hranatých závorkách dle syntaxe: '{' [
2.2.7.2: xor
2.2.8.1: Slot reprezentuje hodnotu strukturovaného elementu, který je součástí popisu instance (např. atribut). Popis instance (instance specification) je konkrétní instancí v modelovaném systému.
2.2.9.1: Např. třídu (Class), komponentu (Component), účastníka případu užití (Actor), …
2.2.10.1: Feature je předek strukturální vlastnosti, stejně tak i chovací vlastnosti.
2.2.10.2: in, out, inout a return.
2.2.11.1: Jde o návratovou hodnotu.
2.2.11.2: copy and paste z textu.
2.2.11.3: postconditions a bodyCondition nemusí být splněny.
2.2.12.1: Atributem je nazývána vlastnost, která je vlastněna jiným klasifikátorem nežli asociací (přes ownedAttribute).
2.2.12.2: Vlastnost, která není na řídícím konci, je atributem asociace.
2.2.12.3: Viz notace.
2.2.12.4: Třídy Class a Assotiation.
2.2.12.5: Asociace popisuje množinu n-tic, jejíž hodnoty odkazují na typové instance. (tak tomu fakt nerozumím).
2.2.14.1: Classifier.
2.2.15.1: Je to element, který v kontextu generalizace může být změněn či doplněn o další vlastnosti či operace.
2.2.15.2: Od specializovaného klasifikátoru k obecnějšímu.
2.2.16.1: Podle mě nesmyslná otázka. V UML 1.x byla možná generalizace, ale ta byla v UML 2.x na-hrazena právě operací spojení. Ovšem v knize je uveden jinej odstavec. Vypadá to, že se prohodily otázky 1 a 2.
2.2.16.2: To fakt netuším, co tou otázkou myslí.
2.2.17.3: Je to poměrně rozsáhle popsáno výše.
2.2.17.1: Specifikace či implementace elementu.
2.2.17.2: Od závislého k vyžadovanému.
2.2.17.3: Viz text, netřeba to tu opakovat.
2.2.17.4: Viz text, netřeba to tu opakovat.
2.2.17.5: Viz text, netřeba to tu opakovat.
2.2.17.6: Viz text, netřeba to tu opakovat.
2.2.17.7: Viz text, netřeba to tu opakovat.
2.2.18.1: Sadu souvisejících vlastností (features) a pravidel.
2.2.18.2: InterfaceRealization (v původním návrhu UML 2.x bylo Implementation).
2.2.18.3: Lízátková notace.
2.3.2.1 Executing Behavior a Emergent behavior.
2.3.2.2 Ano.
2.3.2.3 Kernel::Classifier nikoliv, ovšem BehavioredClassifier ano.
2.3.2.4 Pokud je chování vlastněno instancí třídy BehaviorClassifier, pak tento klasifikátor je kontex-tem. Jinak je kontext první BehavioredClassifier, na který se lze dostat řetězcem vlastnění.
2.3.3.1 Událostí.
2.3.3.2 -
2.3.3.3 Trigger or operational call.
2.3.3.4 Zodpovědný za výběr správného chování, které se má na základě události spustit, je příjemce signálu.
2.3.4.1 Aktivní objekt má možnost vlastnit vlastní řízení běhu.
2.4.1.1: Je to sekvence akcí řídících model a objektové toky.
2.4.1.2: Akce je abstraktní třída. Obecně akce je dále nedělitelný krok.
2.4.1.3: Pin je parametr akce.
2.4.1.4: Řídící a objektové.
2.4.1.5: Akce, Objektové uzly a řídící uzly.
2.4.2.1: Token musí přijít po všech vstupních hranách.
2.4.2.2: Na všech.
2.4.2.3: Token je vložen na libovolnou výstupní hranu (nepredikovatelné) a v případě příchozího tokenu je akce spuštěna hned. Pokud přijde token po jiné hraně, je akce spuštěná znovu.
2.4.3.1: Žádný.
2.4.3.2: Pouze to, že token je umístěn na každou hranu.
2.4.3.3: Aktivita je ukončena při doputování prvního tokenu.
2.4.3.4: Je to chování, které je spuštěno a jeho výsledek je pak dostupný každé výstupní hraně.
2.4.4.1: Objektový token je umístěn na každý vstupní parametr.
2.4.4.2: Objektový token je umístěn na každý výstupní parametr.
2.4.4.3: Libovolné množství.
2.4.4.4: Kdykoliv.
2.6.2.1: Je to oblast, ve které je chování případu užití vykonáváno.
2.6.2.2: Ne.
2.6.2.3: Classifier.
2.6.2.4: Panáček, třídní anebo libovolný obrázek, ale bez stereotypu.
2.6.2.5: BehavioredClassifier.
2.6.2.6: Ovál nebo klasifikátorový.
2.6.2.7: Třída Classifier a její potomci.
2.6.3.1: Od vkládajícího ke vkládanému.
2.6.3.2: Ne.
2.6.3.3: Od rozšiřujícího k rozšiřovanému.
2.6.3.4: Libovolné množství.
2.6.3.5: Ne.
2.6.3.6: Ne.
Zkouška úrovně Intermediate
Bude postupně doplňováno.
Žádné komentáře:
Okomentovat